• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش ساخت دکوراسیون داخلی [قسمت2]

    آموزش ساخت دکوراسیون داخلی [قسمت2]

    آموزش ساخت دکوراسیون داخلی منزل با لبه تاشو های MDF همراه با عکس و توضیحات کامل از تمام مراحل

    قسمت دوم : ساخت دکور MDF در لبه گوشه های نور مخفی سقف

    با درود . در قسمت اول از آموزش ساخت دکوراسیون داخلی منزل دیدید که چگونه یک فضای خالی در داخل حجم سقف که توسط رابیتس گچکاری شده بود را با طراحی و ساخت یک دکور سقفی از جنس MDF به شکلی جذاب تغییر نما دادیم بصورتی که بسیار زیبا و جذاب شد و در همان قسمت عنوان کردیم که کناره های را توسط نوار MDF یا همان لبه تاشو پوشاندیم تا اگر کار ما لب پریدگی و… داشته باشد پوشانده شود .

    اکنون در این قسمت از آموزش ساخت دکوراسیون داخلی , به شما آموزش میدهیم که چگونه لبه تاشو های MDF را بصورت فارسی بر برش بزنید و از آنها در تزیینات داخلی منزل و نورمخفی های سقف استفاده کنید تا با کمترین هزینه ممکن , منزلی بسیار شکیل داشته باشید .

     

    لوازم مورد نیاز جهت آموزش ساخت دکوراسیون داخلی :

    قطعه / ماده

    تعداد / وزن

    لبه تاشو

    به مقدار لازم

    فرز انگشتی | میکرو فرز

    1 عدد

    میخ کوب

    1 عدد

    چسب چوب

    1 عدد

     


    گام نخست : ایده برای تزیین منزل و دکوراسیون داخلی

    همواره گفته ایم که در ساخت هر پروژه ای نیاز دارید به تجسم ایده و اینکه بدانید کار شما چه چیزی نیاز دارد . در این آموزش ساخت دکوراسیون نیز ما اینگونه تجسم کردیم و متوجه شدیم که نیاز به لبه های تاشو MDF که در ابعاد گوناگون و رنگ و طرح متفاوت هست باید تهیه کنیم و برای برش فارسی آن نیز از فرز انگشتی یا همان میکرو فرز بهره بردیم که بسیار کارآمد و خوش دست بود بخصوص که اگر دارای شلنگ رابط باشد این مورد به شدت شمارا یاری میکند در اجرا امور .

     


    گام دوم : از فروشگاه لوازم مورد نیاز را تهیه کنید

    به فروشگاه لوازم دکوراسیون میرویم , و هر آنچه که نیاز داریم میخریم . همواره سعی کنید اجناس را از نزدیک ببینید و لمس کنید و سپس اقدام به خرید کنید و حتی میتوانید بصورت آنلاین از فروشگاه های مجازی اقدام به خرید نمایید ولی دیدن و لمس لوازم و متریال از واجبات است چراکه گاها رنگ ها در عین هم نامی با هم در طرح و طیف رنگ متفاوت هستند .

     

    نوار لبه تاشو MDF

    نوار لبه تاشو MDF


    گام سوم : دکوراسیون داخلی را پس از طراحی برش بزنید و نصب کنید

    اکنون لبه تاشو ها را در ابعاد مناسب برش بزنید , در اینجا ذکر این نکته را لازم میدانم که اهمیت برش فارسی در ساخت لوازم چوبی و … بسیار زیاد است ؛ ما در این آموزش ساخت دکوراسیون بر امر فارسی بر بودن برش ها تاکید زیاد داشته ایم و این مورد را شما در تصاویر ادامه خواهید دید که چگونه نوارها را فارسی بر خط کشی میکنیم و سپس برش میزنیم .

    نکته بعدی که در این آموزش ساخت دکوراسیون باید خدمت شما بگویم این است که ما در اینجا یک لبه داخلی داریم در رابیتس گچی و یک لبه خارجی ! فارسی بر این 2 مدل باهم متفاوت است ؛ لبه داخلی را فارسی بر داخل بر باید زده شود و لبه خارجی را فارسی بر بیرون بر باید زده شود و این نکته بسیار مهم است .

     

    آموزش برش فارسی دستی

    آموزش برش فارسی دستی

    اهمیت برش فارسی در ساخت

    اهمیت برش فارسی در ساخت


    گام نهایی : قطعه ها را منتاژ و نصب کنید

    اکنون پس از برش نوارها , آنها را یکی یکی نصب و یا میخ کوب آنها را فیکس کنید . بهتر این است که لبه تاشو ها را یکباره برش نزنید !!! بلکه ابتدا یکی را نصب کنید و سپس بعدی را در امتداد آن نصب کنید تا خرابی و اشتباه به حداقل برسد .

     

    آموزش ساخت دکوراسیون داخلی منزل

    آموزش ساخت دکوراسیون داخلی منزل

    آموزش ساخت دکوراسیون داخلی بر روی سقف

    آموزش ساخت دکوراسیون داخلی بر روی سقف


    نکته و سخن آخر :

    خیلی از موارد و نکته ها را باید خودتان در عمل تجربه کنید چراکه بسیاری از نکته ها را که ما حساب آن را نموده بودیم ممکن است شما ندانید و در حین کار به مشکل بربخورید ؛ لذا همیشه قبل از انجام هر کاری دقیق و حساب شده سعی کنید قدم بردارید تا ریسک خرابی کار به حداقل برسد و در نهایت مانند ما از ساخته نهایی خود بسیار لذت ببرید .

    آموزش ساخت دکوراسیون منزل

    آموزش ساخت دکوراسیون منزل

     

     

    همواره از خلقت خود لذت خواهید برد , موفق باشید .
    آموزش اختصاصی Diys : آموزش دکوراسیون داخلی

     

    در انجمن تخصصی گفتگو Diys به ما بپیوندید forum
    ما را در اینستاگرام دنبال کنید اینستاگرام

    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->