• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش ساخت دیش لایت Dish Light

    ساخت دیش لایت

    نحوه ساخت دیش لایت چگونه است ؟

    کاربرد بیوتی دیش

    با درود فراوان – آموزش پیشین با نحوه ساخت یک ابزار کارآمد در عکاسی به نام لایت باکس آشنا شدید اکنون وسیله دیگری که آن نیز در عکاسی بسیار مهم و مفید است و در آتلیه ها شما آن را بسیار دیده اید را به نام دیش لایت یا بیوتی دیش را به شما آموزش میدهیم .

    یک ابزار بسیار مناسب و کاربردی در آتلیه و عکاسی میباشد که در اینجا ما از فلاش استفاده کردیم اما میتوانید از لامپ LED نیز استفاده کنید ؛ حتی به نظر من حتما نباید در عکاسی و آتلیه مورد استفاده قرار گیرد بلکه با کمی تغییبرات میتواند در دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار گیرد که بسیار جالب خواهد بود و نور خروجی بسیار زیبا و ملایمی خواهد داشت .

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    رفلکتور 1 عدد
    فلاش 1 عدد
    رنگ 2 عدد
    نگهدارنده و … 1 عدد





    آموزش ساخت بیوتی دیش

    1 :

    در ابتدا جای قرار گیری و فیکس شدن لامپ یا فلاش را در یک کاسه تمام استیل همانند آنچه در تصاویر میبینید آماده میکنیم ، محل روزنه که اندازه آن به ابعاد شیشه فلاش است را توسط میکرو فرز و دستگاه برش ؛ برش میزنیم و در لبه اگر قسمتی دچار پلیسه و خرابی بود آن را درست میکنیم .

    سپس یک پایه نگهدارنده که وظیفه نگهداری و فیکس شدن فلاش را بر عهده دارد از پشت به قاب جوش دهید دقیقا مانند آنچه که در عکس ساخت دیش لایت مشاهده میکنید ، البته باید متناسب با رفلکتور دیش لایت اقدام کنید قطعا اگر رفلکتورتان یک کاسه پلاستیکی است نمیتوانید این اقدامات را انجام دهید بلکه باید به نحوی دیگر این پایه ها و محل نصب را آماده کنید .

    ساخت سافت کننده آتلیه

    ساخت بیوتی دیش لایت دست ساز





    نحوه ساخت دیش لایت خانگی

    2 :

    اکنون در این مرحله پشت قاب های رفلکتور بزرگ و هم منعکس کننده کوچک را با اسپری مولتی کالر رنگ مشکی میکنیم ؛ البته یادتان باشد پشت رفلکتور بزرگ مشکی میشود و طرف پولکی کوچک که قرار است روی فلاش نصب شود باید ان طرفی که پش به فلاش است مشکی شود و نه طرف روبروی فلاش .

    سپس داخل آنها را نیز با سفید براق ، کاملا سفید کنید ، اینکار زیبایی خوبی به کار میدهد و نقاط لک و جوش و برش را مخفی میکند ، ضمن اینکه باعث میشود نور به خوبی منعکس و پخش شود .

    ساخت چراغ بیوتی سافت

    آموزش ساخت بیوتی دیش لایت





    ساخت سافت دیش

    3 :

    اکنون دیگر همه چیز برای نصب دیش لایت آماده است فقط کافی است قطعات را در جای خود به درستی نصب کنید ، برای این منظور گیره فلزی محکمی به پایه دیش لایت پیچ میکنیم و آن را به بوم آتلیه که یک میله نگهدارنده است وصل میکنیم و قابلیت تغییر ارتفاع و زاویه و.. را کاملا دارد .

    سپس فلاش را در جای خود کاملا نصب میکنیم و فیکس ؛ اگر چنانچه فلاش از نوع پایه دار بود و بشقاب یا همان بیوتی دیش ما بسیار سبک بود میتوان دیش را روی فلاش نصب کرد و دیگر گیره به بیوتی دیش متصل نکرد .

    امیدواریم با این وسیله عکس های خوب و زیبایی بگیرید و لذت ببرید .

    روش ساخت دیش لایت

    کاربرد بیوتی دیش لایت فلزی

    کاربرد بیوتی دیش لایت

    بیوتی دیش لایت روکش دار

    نحوه ساخت بیوتی دیش

    بیوتی دیش لایت چگونه بسازم





    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->