• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش ساخت شلف دیواری

    آموزش شلف دیواری چوبی

    ساخت شلف دیواری ساده چگونه است ؟

    راهنمایی در ساقت قفسه ساده

    با درود – ساخت شلف دیواری یا قفسه دیواری از راهکار‌های بشر برای مدیریت فضا ، چیدمان است ؛ راهکاری که در مغازه ها ، فروشگاه ها به اوج خود میرسد و شما میبینید ،چگونه میتوان با استفاده از این لوازم ،حجم و تعداد وسیعی از اجناس را در یک اتاق کوچک جا داد و طبقه بندی کرد .

    البته فقط برای فروشگاه یا مغازه ها نمیباشد بلکه اتاق شما یکی از مکان ها برای نصب شلف های دیواری است که میتوانید با نصب آن روی دیوار و چیدن لوازم و تزیینات دکوری علاوه بر مدیریت فضا ؛ جنبه تزیینی زیبایی به اتاق خود بدهید ، نکته ای که در ساخت شلف باید توجه کنید این است که متناسب با وزن اجسامی که روی آن قرار میگیرد بسازید !

    این شلف دیواری توانایی نگهداری تا 15 کیلو گرم را از خود نشان داده است ؛ اما یادتان باشد هدف این شلف بیشتر جهت زیبایی است و نباید خیلی از آن انتظار تحمل وزن بالا را داشت !

    سعی کنید لوازمی هم که روی آن قرار میدهید تزیینی باشد تا زیبایی دوچندان شود ؛ از این شلف برای قفسه کتاب سنگین استفاده نکنید مگر آنکه استحکام  را تقویت کنید .

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    چرم طبیعی مقدار لازم
    چوب مقدار لازم
    سنبه سوراخکاری 1 عدد
    دستگاه پانچ 1 عدد
    پیچ و رولپلاک تعداد لازم
    خطکش+کاتر و.. تعداد لازم





    روش ساخت شلف

    1 :

    در ابتدای ساخت شلف دکوری ، تخته چوبی متناسب با آنچه که قرار است بسازید تهیه کنید ؛ میتوانید چوب را از نوع روسی برش بزنید و به رنگکار بسپرید تا آن را لایه برداری یا اصطلاحا پوست کنی کند و سپس رنگ کند .

    اکنون باید چرم های نگهدارنده شلف را آماده کرد ! برای اینکار بهترین نوع چرم ؛ چرم طبیعی گاوی از نوع ضخیم است که معمولا برای کمربند و… استفاده میشود و بسیار مستحکم است .

    چرم را روی سطحی صاف پهن کنید ؛ سپس نواری به پهنای 4 سانتیمتر برش بزنید که طول آن متناسب با محیط مثلثی است که ضلع مجاور وتر آن ابعاد یا پهنای تخته چوب است !! چند سانتیمتر اضافه در نظر میگیریم برای برگرداندن در انتهای نوار ؛ که در عکس میبیینید .

    شلف+چوبی+دیواری

    روش ساخت شلف





    آموزش نصب شلف دیواری

    2 :

    در آخر پس از آنکه به دور چوب ؛ چرم را گرداندیم و اندازه ها را دقیق مشخص کردیم ! برای اتصال ابتدا و انتهای چرم ؛ آنها را روی هم میگذاریم یا اصطلاحا تبله میکنیم ، سپس با استفاده از پانچ در طول ، 2 یا 3 سوراخ متناسب و با اندازه قطر دکمه پانچ ایجاد میکنیم ؛ سپس پانچ را که بصورت 2 تکه نر و مادگی است را توسط دستگاه پانچ کن و یا بصورت دستی پرس میکنیم ! اینکار را برای هر 2 نوار چرمی تکرار میکنیم .

    میتوانید به جای پانچ از فقط پیچ و واشر شکیل هم استفاده کنید .

    در نهایت متناسب با اندازه لازم این 2 نوار را روی دیوار نصب میکنیم و سپس تخته چوب را از آنها عبور میدهیم و اینگونه ساخت شلف دیواری دست ساز به پایان میرسد .

    امیدواریم از این آموزش ساخت شلف دکوری نهایت استفاده را برده باشید .

    شلف دکوری

    روش ساخت شلف دیواری

    آموزش ساخت شلف دیواری

    ساخت شلف دیواری دست ساز





    تماشای ویدیو شلف دیواری

    تمام آموزش بالا را میتاونید بصورت فیلم در ویدیو زیر مشاهده نمایید ؛ امیدواریم از آن لذت ببرید .





    منبع نوشته:http://www.instructables.com/id/DIY-WALL-SHELF-DIY-THATS-SIMPLE/

    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    1 نظر

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->