• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش ساخت لامپ آویز سیلندری

    آموزش ساخت لامپ

    ساخت لامپ آویز سیلندی LED –

    ایده ساخت لامپ آویز دکوری –

    با درود فراون – یکی از جنبه های زیبای لایتینگ ، لامپ های دکوراتیو  بخصوص لامپ آویز هستند که تاثیر فراوانی در جلوه بخشیدن در نمای داخلی و حتی بیرونی منزل دارند که جنه نور آن را اگر حساب نکنیم ! لامپ ها ،دنیای بسیار بزرگ و جالبی هستند و شاید اگر ادیسون اکنون زنده بود و این تنوع وسیع در لامپ و روشنایی را میدید برایش باور پذیر نبود که دنیایی که روزی صرفا یک لامپ رشته ای با کمترین راندمان ممکن را فقط در سبد روشنایی خود داشت ، اکنون به چنان صنعت بزرگی این پدیده تبدیل شده است که خود به تنهایی یک صنف خاص مارکتینگ میتواند باشد و تجذیه و تحلیل روشنایی لامپ ها و یا ظاهر و نمای آن حتی میتواند یک رشته تخصصی تحصیلی محسوب شود !! من این آموزش رو به شخصه بسیار لذت میبرم و به زودی خودم تصمیم دارم  از این مدل برای منزل بسازم ، با کمی خلاقیت خیلی زیباتر هم میشه ، البته همین شکل هم عالی و زیباست و اینکه واقعا درود بر خالق این ایده که چقدر زیبا خلق کرده و چه فکر خلاقی داشته ، امیدوارم همه ما به این درجه از هنر و خلاقیت برسیم که بتوانیم از جزیی ترین لوازم زندگی شاهکار هایی هنری خلق کنن و دنیا از طرح های ما الگو بگیرن کما اینکه تا حدودی هر چند اندک این اتفاق افتاده  و این موضوع از رسالت های اصلی ما است .

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    ریل آلومینیومی U 36″
    رینگ استیل 6″ 3 عدد
    ریسه LED 36″
    سیم مسی دوبل مقدار لازم
    درایو LED | منبع تغذیه 1 عدد
    ریسمان مناسب مقدار لازم





    طرز ساخت لامپ آویز نقش دار

    1 :

    در ابتدا شما باید ریسه یا نوار LED را روی پایه آلمینیومی U نصب کنید و سپس در ابتدا ، انتها و وسط آن یک سوراخ در پهلو مانند عکس ایجاد کنید جهت قرار گرفتن رینگ یا همان حلقه های استیل که کاربرد این حلقه ها جهت نگهدارنده بودن پارچه ما است . همانطور که میبینید حلقه ها به این شکل نصب شده اند که ریسه LED در قسمت بالایی حلقه افتاده و در آخر نور از بالا به داخل تابیده میشود ؛ حال اگر شما بخواهید که نور از پایین به بالا بتابد باید در طراحی و ساختار آن تغییر جزیی ایجاد نمایید .

    در قسمت ابتدا و انتهای پروفیل U شکل ، همانطور که میبینید از نگهدارنده که در اینجا نخ بسیار محکمی است استفاده شده است ، نخ را بسیار مطمئن و محکم در ابتدا و انتها بسته و در این مرحله کار تمام میشود .

    تزیینات روشنایی دست ساز

    خلاقانه ترین ایده های ساخت لامپ آویز





    آموزش ساخت لامپ سیلندی

    2 :

    اکنون شما باید لایه طرح دار که میتواند نمد چاپی و یا گیپور و… باشد را بصورت رول استوانه ای درآورید همانطور که در تصویر میبینید ، برای اینکار ابتدا در ابعاد مناسب برش بزنید و سپس اقدام به رول کردن پارچه نمایید . همانطور که میبینید پارچه در ابعاد مناسب برش خورده و سپس ابتدا و انتها با چسب بهم چسبانده شده .

    نحوه انتخاب لامپ برای دکور

    ایده برای ساخت چراغ خانگی





    ساخت لایتینگ آویز LED

    3 :

    خوب اکنون در این مرحله مجموعه ای را که در مرحله اول ساخته بودیم ؛ شامل حلقه ها و قاب و ریسه لامپ را مانند تصویر در ایتوانه پارچه ای فرو میبریم ؛ برای اینکه اینکار به بهترین و ساده ترین روش انجام شود ، حلقه هارا بر روی ریل U شکل خوابانده و با یک چسب نازک نگه میداریم و سپس مجموعه را بصورت کشویی در داخل استوانه میبریم و پس آنکه سر و ته مجموعه کاملا در جای خود قرار گرفت چسب ها را باز میکنیم و حلقه ها را باز میکنیم ؛ با انجام اینکار و باز کردن این 3 حلقه در استوانه سیلندری میبینید که پارچه کشیده شده و کاملا تبدیل به یک استوانه صاف و یکدست شده است ، برای آنکه به مرور زمان این حالت از بین نرود و سیلند پارچه ای ما حالت شل و خراب به خود نگیرد ؛ میتوانید از چسب برای چسباندن آن استفاده نمایید تا کاملا محکم کاری کرده باشید و خیالتان راحت باشد .

    طرز ساخت لامپ اویز

    آموزش ساخت لامپ آویز سیلندری





    ایده خلاقانه لایتینگ

    4 :

    این مرحله آخر است ؛ در این مرحله لامپ سیلندی آماده شده را نصب میکنیم . برای این منظور ابتدا ریسمان اولی را به یک قلاب سقفی متصل میکنیم و سپس قسمت دیگر را وصل میکنیم و در اینجا نصب فیزیکی این لایتینگ تمام شده است ، در ادامه برای اتصال آن به برق سیم رابط را نیز به برق رزو در آن نزدیکی متصل میکنیم و دیگر کاملا کار ساخت لامپ آویز سیلندی ما به اتمام رسیده است و میتوانید آن را روشن و از نما و روشنایی آن نهایت لذت راببرید . در ادامه عکس هایی از جلوه این لامپ آویز سیلندی در حالت های مختلف برایتان قرار داده ایم که میتوانید با دیدن آنها نتیجه این آموزش را بهتر درک نمایید ؛ موفق و سربلند باشید .

    ساخت چراغ سیلندی

    ابتکار و خلاقایت در لامپ آویز LED




     


    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->