• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش ملیله کاغذی (Quilling)

    طرز ساخت ملیله کاغذی

    با آموزش ملیله کاغذی در خدمت شما هستیم –

    وسایل مورد نیاز quilling –

    ترجمه مناسبی برای واژه Quilling جدا از واژه ملیله کاغذی پیدا نکردم . ولی همان کاردستی با کاغذ است که اصطلاحا به آن ملیله کاغذی میگویند . این هنر بسیار زیباست و آموزش زیر فقط شروعی است برای قدم در این راه که بسیار لذت بخش است . در انتهای این آموزش نمونه کارهای نیز برای این هنر quilling از سایر منابع قرار داده شده که بسیار زیبا هستند و شما رو به سوی این مسیر قطعا سوق خواهد داد .

     

    لوازم مورد نیاز :
    قطعه | ماده تعداد | وزن
    کاغذ مخصوص مقدار لازم
    قیچی یا کاتر 1 عدد
    چسب 1 عدد
    نوار پیچ مخصوص تعداد لازم
    مداد 1 عدد
    خط کش 1 عدد

     

    ابزار و لوازم quilling

    ابزار لازم برای ملیله کاغذی





    شروع آموزش ملیله کاغذی

    1 :

    اول از همه کاغذ پشت رو رنگی استفاده کنید و اشتباه من رو تکرار نکنید ؛ میبینید  که کارم خیلی جلوه نداره برای این اشتباه ؛ چون پشت سفید کاغذ رنگیم کاملا پیداست و قشنگی اون رو خیلی کم کرده , بعد نوارای نیم سانتی برش بدید و کار ملیله کاغذی رو مطابق تصاویر با استفاده از ابزار رول کن شروع کنید .

     

    آموزش ملیله مقوایی

    ملیله کاغذی ساده





    آموزش quilling paper

    2 :

    برای شکل دادن یه گلبرگ کافیه یه اشک رو شکل بدید با دست…و ادامه  نوار رو دورش بپیچید و وقتی نوار تموم شد تهش رو ژل استیک (چسب ماتیکی) بزنید و اون رو روی تخته کار بچسبونید ، در این آموزش ما ابتدا برگ گل رو به شکل فوق میسازیم و بعد از نصب اون ، برای وسط گل یک نوار زرد بردارید و دور قاشق چینی (چاپستیک) یا هر چیز تیز دیگه ای بپیچید چسب بزنید  و قرار بدید وسط گل ، حالا برای پرچم هاش یه نوار رو برشهای نزدیک به هم بدید مثل شکل و انتهای نوار رو خم کنید …و حالا لوله کنید ؛شبیه پرچم گل میشه ، با رنگ سیاه هم برای وسطش اینکارو تکرار کنید

     

    quilling در خانه

    اولین کار برای آموزش quilling

    هنر ملیله کاغذی

    آثار هنری با استفاده از quilling





    ملیله کاغذی ساده

    3 :

    برگ ها و تزئینات اطرافش هم به همون ترتیب انجام بدید و سپس بر روی یک سطح دلخواه همشو کنار هم چسب بزنید تا ثابت شه و همه چیز در آخر تمام است و میتوانید از آن لذت ببرید .

     

    تابلو quilling با ملیله کاغذی

    طرز ساخت تابلو گل طرح مللیه مقوایی





    طرح ملیله کاغذی

    در ادامه تعدادی کار زیبا به این سبک Quilling (ملیله کاغذی) براتون قرار میدم تا انگیزه لازم جهت ادامه و انجام کارهای بهتر رو داشته باشید .

     

    ملیله کاغذی های حرفه ای

    ایده هایی برای هنر quilling





    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    3 نظر

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->